Devil May Cry (DmC) to reset serii świetnych gier akcji autorstwa firmy Capcom, pierwotnie wydanych na konsole PlayStation 2. Odświeżanie zaczęto od zmiany developera, bo za tytuł odpowiada studio Ninja Theory, które ma w swoim dorobku takie hity jak m.in. Heavenly Sword czy Enslaved: Odyssey to the West. Nowy-stary bohater również zmienił się nie do poznania. Dante zamiast bujnej, platynowej czupryny ma teraz wygląd przeciętnego młodego mężczyzny, jeśli można tak nazwać kogoś dzierżącego ogromny miecz i 2 pistolety. Gra jest jednym z najlepszych reprezentantów gatunku hack & slash, czyli gier akcji widzianych z perspektywy trzeciej osoby, których esencją jest walka bronią białą. Dante posługuje się mieczem, kosą i innymi ostrzami z niespotykaną finezją, więc gra obfituje w efektowne kombinacje morderczych ciosów, cięć i pchnięć. Ponadto nieobca jest mu broń konwencjonalna, więc nic nie stoi na przeszkodzie by wybitym w powietrze przeciwnikiem pożąglować za pomocą ołowiu z pistoletów lub strzelby. Gra dzieje się jednocześnie w świecie rzeczywistym i piekielnym - oba co chwile się przenikają, pokazując ogrom pracy jaki włożyli graficy w dopieszczenie najdrobniejszych szczegółów. Unreal Engine 3, na którym pracuje gra, potrafi mocno zaskoczyć nawet tych którzy "widzieli już wszystko".