GRID 2 to bezpośrednia kontynuacja znakomitej gry wyścigowej z 2008 roku - Race Driver GRID. Pierwowzór stworzony przez Codemasters otrzymał wiele prestiżowych nagród branżowych, w tym tytuł najlepszej gry wyścigowej organizacji BAFTA. Tym razem gra opiera się na znanej z innych produkcji formule "od dna do szczytu", więc z początku gracz będzie miał do dyspozycji słabsze auta i niskie nagrody za osiągane sukcesy. W grze zwiedzimy trzy kontynenty: Europę, Amerykę Północną oraz Azję. Pośród lokalizacji wyścigów odnajdziemy Chicago, Miami, Paryż, tor Yas Marina, czy kalifornijskie wybrzeże.
Gracz stanie w szranki w trzech typach wyścigów: torowe, miejskie i drogowe. Te ostatnie to nowość w serii - zamiast kilku okrążeń przyjdzie się nam ścigać od punktu A do B. Dostępne samochody dzielą się na 4 klasy, odblokowowywane wraz z postępem w grze. Pośród nich znajdziemy Mercedes SL65 AMG, Shelby Mustang, Pagani Huayra, Koenigsegg Agrea R, Ford Mustang Mach 1, BMW E30 M3, Nissan Skyline GTR R34, Chevrolet Camaro SS czy McLaren MP4-12C. Model jazdy, nazwany przez autorów TrueFeel to połączenie symulacji z elementami zręcznościowymi. Istotnym elementem rozgrywki są kolizje. Każde z aut ma ok. 30 stref zgniotu i w zależności od siły uderzenia w daną część karoserii zaczyna zachowywać się zupełnie inaczej na drodze. W przypadku gdy uderzenie będzie na tyle silne, że dalsza jazda stanie się niemożliwa, gracz ma możliwość cofnięcia przebiegu wyścigu o kilka sekund, unikając zagrożenia.
Oprawa wizualna, dzięki zastosowaniu silnika graficznego EGO 3.0 prezentuje się bardzo okazale. Modele aut zostały przygotowane z wielkim pietyzmem, a poszczególne trasy oddane w najmniejszych detalach. Sztuczna inteligencja przeciwników niejednokrotnie zaskoczy gracza, gdyż każdy z kierowanych przez konsolę kierowców posiada swoją własną osobowość. Jedni są agresywni na torze, inni starają się za wszelką cenę uniknąć kolizji. Gra posiada tryb multiplayer, w którym można stanąć w szranki z graczami z całego świata.