Titanfall to sieciowy FPS, który łączy w sobie cechy znane z Call of Duty oraz starego dobrego Quake'a, a osadzony jest w klimatach science-fiction. Za produkcję tytułu odpowiedzialne jest studio Respawn Entertainment, którego założyciele pracowali wcześniej nad serią Call of Duty w studiu o nazwie Infinity Ward. Mimo, iż gra oferuje jedynie tryb dla wielu graczy, to świat przedstawiony jest spójny oraz posiada własną i ciekawą linie fabularną. Ludzkość podzieliła się na dwa obozy - pierwszy z nich to reprezentanci korporacji, które chcą zawładnąć zasobami planet, natomiast druga to buntownicy, którzy chcą położyć kres tyranii. W meczach sieciowych maksymalnie może wziąć udział 16 osób, a na planszy pojawiać się będą kilkumetrowe mechy, tutaj zwane Tytanami. Silnik, na którym opiera się gra, to bardzo mocno zmodyfikowana wersja Source Engine. Nie ma znaczenia, co się dzieje na ekranie - silnik zapewnia stabilną wydajność. Twórcy inspirowali się filmami typu Łowca Androidów czy Dystrykt 9.