Assetto Corsa jest niezależną produkcją włoskiego studia Kunos Simulazioni, którzy do tej pory tworzyli wyłącznie pecetowe symulatory. Twórcy przed rozpoczęciem prac nad swoim pierwszym dużym projektem postanowili stworzyć najbardziej realistyczną symulację motosportową w dziejach tego rynku. Grę rozpoczęli pisać w 2008 roku, podczas tych lat współpracowali z inżynierami, zawodowymi kierowcami oraz producentami użytych w grze samochodów, którzy musieli certyfikować fizykę jazdy. Tory jazdy, wśród których znajdziemy choćby Monzę, Silverstone, Imolę czy Mugello, oraz modele samochodów (między innymi BMW, Ferrari, Lotus, Abarth, McLaren, Mercedes, Pagani) zostały odwzorowane przy użyciu technologi Laser Scan, czyli zeskanowane dokładnie laserem, następnie odbudowane na ekranie komputera. Jednak to w samej jeździe Assetto Corsa ukrywa wszystkie pazury. Zaawansowana fizyka, niespotykane dotąd aspekty mechaniczne wpływające na styl jazdy, oraz najbardziej dopracowana aerodynamika liczona w czasie rzeczywistym. To gra dla tych, których nie wzruszyło nawet Project CARS.