Sniper: Ghost Warrior to taktyczna gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad doświadczonym snajperem i wyrusza w bój przeciwko reżimowi politycznemu wyspiarskiego państwa Isla Trueno. Produkcja została opracowana przez polską firmę City Interactive, mającą w dorobku m.in. serie Code of Honor oraz Terrorist Takedown.
Demokratyczny rząd państwa Isla Trueno upada. Kontrolę przejmuje rosnąca w siłę, agresywnie nastawiona junta (władza wojskowa), w związku z czym sytuacja robi się niebezpieczna. Zauważają to władze państwowe krajów Zachodu, które decydują się na wysłanie w miejsce konfliktu specjalnego oddziału żołnierzy, mającego pomóc rebeliantom w przywróceniu do władzy członków obalonego rządu.
Gracz uczestniczy w szeregu misji skonstruowanych tak, aby zaprezentować wszystkie możliwości głównego bohatera historii. W wielu przypadkach rozgrywka polega na wspieraniu ogniowym atakujących z bliska rebeliantów. Ponadto w grze bierzemy udział w zadaniach typu stealth, infiltrujemy szeregi wroga, a także uczestniczymy w misjach polegających na prowadzeniu otwartej walki.
Niezwykle istotnym jest fakt, że sposób dotarcia do wyznaczonego celu, a także realizacji poszczególnych zadań składających się na daną misję zależy w pełni od wyborów gracza – dzieło City Interactive jest pod tym względem produkcją w pełni nieliniową. Po części warunkują to projekty poziomów, których akcja bardzo często ma miejsce na sporym obszarze Isla Trueno.